onsdag 28 december 2011

Jag vill!

Jag vill lära mig nålbinda. Jag vill verkligen lära mig nålbinda. Något i den här stilen hade jag tänkt mig att snickra ihop :)

(Bilden lånad på slowcraft.se)

Jag har letat och letat efter kurser här i närheten, men inte hittat någon. När jag letade - för femtioelfte gången - idag hittade jag emellertid en enkvällskurs på Garnverket i Stockholm. Den går ett par gånger under vårterminen, och den som ligger i april tänkte jag ge mig på. Jag kan åka ner med Nassan och bo en natt hos Pappa. Nassan kan jag endera ha med mig på kursen - hon borde väl inte störa någon - eller lämna hos Pappa och Mommi några timmar, beroende på vad hon visar sig vara för en liten unge vid den tiden.

Förutom nålbindningen vill jag lära mig följande:

  • Tvåändsstickning

  • Krokning

  • Vävning

  • Bildväv

  • Sömnad med lite mönsterkonstruktion

  • Snickeri av enklare typ

Och så vill jag fortsätta med tai chi.

Kurser, ge mig kurser!

2 kommentarer:

EvaP sa...

DE vantarna är vackra.

kicki sa...

Och jag skriver under på typ allt (utom de två sista punkterna, de känner jag att jag kan åtminstone grundläggande redan). Nån gång när det finns tid och ork...