fredag 3 februari 2017

Kråkorna och jag


Efter tre dagars kurs i Jönköping fortsatte jag söderöver och är nu hos min ömma moder. Här är grått, kallt och blåsigt. Jag tvingade mig ut på en promenad nere på stranden. Där var typ hundra kråkor och så jag.


Vi har ätit krabba. Det var länge sedan. Inte köper jag hem en hel krabba och mölar i mig nu när jag är ensam.

Jag är så förtvivlat trött, men tänkte att jag i alla fall ska hålla mig vaken till åtta och se 'På spåret' innan jag stupar i säng i klädkammaren. Jodå, jag sover faktiskt där. Mamma har så litet nu sedan hon flyttade till seniorboendet, så det är i princip där det finns plats för en madrass. Det finns en gästlägenhet att hyra för 100 kronor natten - inget att bråka om alltså - men jag vill hellre vara här hos henne. Klädkammaren funkar finfint.

Inga kommentarer: