måndag 15 januari 2018

Läsutmaning: 6 klassiker på 6 månader

Vargnatt utmanar sig själv att läsa sex klassiker på sex månader. Och eftersom jag inte är riktigt klock i skalen så hänger jag på. Jag är i gott sällskap har jag sett när jag googlat runt. Ja, när det gäller att anta utmaningen då. De andra är sannolikt hur klocka som helst. Hur som helst så sammanfaller denna utmaning fint med ett ännu inte outat läsprojekt jag har snickrat på här i min fåtölj under helgen istället för att göra det jag borde gjort.

Så här ser min lista ut:
  • Ringaren i Notre Dame - Victor Hugo
  • Onkel Toms stuga - Harriet Beecher Stowe
  • Pickwickklubbens efterlämnade papper - Charles Dickens
  • Övertalning - Jane Austen
  • 1984 - George Orwell
  • Skriet från vildmarken - Jack London
Jo, alla finns på Storytel, annars hade jag aldrig kunnat ge mig på det. 

Och eftersom alla goda ting inte alls är tre, så vet man inte vad som händer framöver, ho ho!


(Avklarade titlar i fetstil)

3 kommentarer:

Vargnatt sa...

Kul! Den enda jag läst är 1984 :) Men de andra vill jag också läsa någon gång! Hoppas utmaningen kommer gå bra för dig :)

Mira sa...

Vet du... Jag hänger på!

Scylla sa...

Ja, vad kul! :)